Äldre killar!

Hejsan. Jag hatar den här punkten med att man kan inte vara med äldre killar/tjejer...
Varför är det ett problem att gilla äldre killar/tjejer?
vad är det egentligen som säger emot?
Varför är det äckligt när killen/tjejen är ca 4 år äldre?
Jag tycker att det är otroligt jobbigt med dagens "oskrivna regler"  te.x att en tjej och kille kan inte vara tillsammans med varandra om det är 4 år åldersskillnad, varför inte?
jo för det finns en oskriven regel att det är äckligt det är bara skit snack och otroligt löjligt..
varför är det äckligt för? bara för att den ena har levt 4 år mer än den andra?
visst det kan vara lite jobbigt om den ena är 18 och den andra 14 eftersom den ena är myndig och den andra inte ens byxmyndig, men det ska inte behöva vara så.
Gillar man varandra så gillar man varan och inget ska hindra dom från att vara med varan inte ens åldern...
Jag tycker själv att man ska vara tillsammans med varandra om man gillar varan, även om det inte går på grund av de oskrivna reglerna.
Alla säger hela tiden att man inte ska bry sig om vad andra tycker, men man gör det automatiskt speciellt i ett sånt här läge.
Man vill ju kunna komma hem och stolt visa upp sin kille/tjej för sina föräldrar och vänner.
Om jag skulle komma hem med en kille som var 4 år äldre än mig så skulle både min mamma, pappa och framförallt min bror tycka illa om killen direkt, och ta ett allvarligt snack med mig. varför...?
Jag gillar ju killen och killen gillar mig, han får mig inte direkt att göra dumma saker, få mig att må sämre eller tvinga mig till något jag inte vill te.x ha sex med honom.
Jag tycker man borde sluta vara så löjlig och leva livet, och det här med "för gamla" killar finns inte i min värld.
Vad tycker du? är det okej eller inte okej att ha en kille/tjej som är några år äldre än dig själv?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det är okej att ha en äldre flickvän/pojkvän till en viss gräns..

men jag håller med dig till 100% om det handlar om 4 år :D

puss&kram

2010-10-27 @ 06:15:26
Postat av: Gris?

Shue, om du tänker så här ra,

När man blir äldre runt 30+ då är det okej om tjejen är 34 och man själv är 30 eller hur?



Varför är de då någon skillnad om en tjej är 14 och en kille är 18,



Kärlek har ingen åldersgräns!

2010-10-28 @ 16:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0